Reklame-undergenrer | ||
---|---|---|
Den kommercielle reklame | Den holdningsorienterede reklame | Den informerende reklame |
Mærkevarereklame Reklame, der viser at produktet er en mærkevare. Imageskabende reklame Reklame, der viser et image som vi gerne vil have. Det kan fx være en livsstil eller et bestemt miljø, som vi gerne vil være en del af. Positioneringsreklame Reklame, der viser at produktet er bedre end andre produkter. |
Holdningsskabende reklame Reklame, der prøver at påvirke folks holdninger. Fx kampagner fra politiske partier. Medmenneskelig reklame Reklame, der spiller på vores medmenneskelighed, og som prøver at få os til at tænke på eller hjælpe andre mennesker. Fx Røde Kors eller Kræftens Bekæmpelse |
Informerende reklame Reklame, der informerer om nyttig viden. Det kan være indslag i TV, hvor der gives gode råd og oplysninger om alkohol, badning og traffiksikkerhed. |
Al materiale på indidansk.dk må downloades, printes og kopieres til undervisningsbrug med aftale med Copydan Tekst & Node
© 2022 indidansk.dk – Designet af Aveo web&marketing